Sidor

måndag 3 september 2012

Grabbarna Boys

Bilder på de små är det väl dags för nu. Jag har tagit några tidigare, fast det var lite svårt att se ordentligt. Några mästerfotografier blev det inte nu heller, men det går att se lite mer. Att de har olika personligheter kan man skönja redan nu, däremot hur de blir i slutänden är lite svårare att fastställa. Gissa kan man ju.

Nummer ett, han som föddes först, har redan planer på att lämna bolådan inom en snar framtid. Han är den som kommer först då jag ligger på mage framför bolådan och pratar med dem.

Nummer två, följer gärna efter ettan. Det är spännande med världen utanför bolådan.

Nummer tre, den störste av dem, sover helst. Han är ännu så länge inte alls intresserad av öppningen i boet, utanför vilken världen finns.

Jag brukar döpa kullarna i alfabetisk ordning, men med tre killar i samma kull är det inte utan att det ena temat efter det andra dyker upp. Jag tror jag har bestämt mig nu...


Kille nummer ett. Han är och har hittills varit minst i kullen. Då denna bilden togs var han ganska trött, så han låg väldigt stilla.


Kille nummer två. Han är mittemellan även viktmässigt. De bilder jag tog av denna grabben där han låg själv blev inte bra. Han vände sig bort hela tiden, inte ett dugg intresserad av att vara med på bild.


Kille nummer tre, den störste av dem. Han var vaken och hade inte så mycket emot att bli fotograferad.


Detta är ingen bra bild alls. Anledningen till att jag tog den och la in den här var att den visar så typiskt det jag skrev om i början, då jag berättade om de små. De båda (Ettan och Tvåan), som är på väg framåt med stora steg, brukar vara just det då de är vakna och jag tittar in. Trean vilar sig borta i hörnet.

De är nu två veckor. Igår vägde de 251 g, 263 g och 285g.

Nu ska jag in och titta till den lilla familjen en stund, sen ska jag upp på gympan. Det är andra veckan av höstens gympa som är igång nu, härligt.

Ha en mysig kväll!

1 kommentar:

  1. Oh, så söta!! Jag hoppas vi kan koordinera våra kalendrar och hitta en bra dag för en träff snart. Det ska bli så roligt att ses igen och gosa med de små. Vi försöker när killarna vågar lämna boet och är lite leksna. Sköt om er. Kramen

    SvaraRadera