Sidor

tisdag 14 augusti 2012

Tillbaka i vardagen

Första dagen på jobbet, efter sommarens ledighet och ledigheten är som bortblåst. Även om man är liiite seg så här första dagen, så kommer man väldigt snabbt in i rutinerna. Det är ju trots allt rätt skönt att komma in i det vanliga igen.

Jag passade väl på att köra igång ordentligt, för säkerhetsskull. En kollega och jag cyklade, jättehärligt. Det känns väldigt bra att cykla en liten sväng på morgonen, så att man vaknar. Men framför allt när man vet att man ska vara inne större delen av dagen, då är det skönt den stunden till och från jobbet. Man får frisk luft och man får röra på sig en stund.

Väl hemma, efter jobb och cykeltur, var det bara att åka vidare till kvällens möte. Denna gången cyklade jag inte. Jag hade väl tänkt det, men för att hinna i tid fick jag ta bilen denna gång.

Det blev en rejäl start på höstens vardag.


En liten gäspning, lite trött är man väl efter första dagen efter semestern, hur bra det än är att komma in i vardagen igen.

Ha en härlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar