Sidor

söndag 1 juli 2012

Ny månad, ny dag, nya blommor

Med risk för att verka tjatig, så kommer här ännu en bild av vår honungsros. Faktum är att det syns från dag till dag hur de utslagna blommorna ökar i antal.


Det blir från lite olika vinklar idag.


Här är rosens grenar som vuxit upp genom trädet och faller vackert neråt.


Från en annan vinkel, men även här är det grenar som vuxit upp, nästan till toppen av trädet och när det inte fanns mer att klättra på drogs de neråt istället och växer nu på det hållet ett tag.


Från marknivå, det var här vi planterade rosen från början. Den växer fortfarande som en buske just här.



Dagens avslutning blir en annan gulaktig eller orange liten blomma, som jag just nu inte vet vad den heter. Tyvärr har jag kastat lappen med det latinska namnet, som satt fäst på den då jag köpte den. Jag ska försöka forska vidare i vad den heter. Den borde ju ha ett svenskt namn också, för det är inte första året jag ser den. Jag tycker den är väldigt vacker i sin litenhet. Den ser nästan ut som den vore av sammet. 

Just nu växer den i en hink nedanför vår trappa, där jag planterat och placerat den idag.

I övrigt har dagen ägnats åt att rensa ogräs och att rensa tankar. Ja, alltså på något sätt flyter tankarna lite fritt när man rensar ogräs. Ibland tänker man klart och ibland vandrar tankarna vidare utan att man riktigt tänkt dem färdiga, då får man försöka ta sig tillbaka i tankarna igen. Det är rätt trivsamt.

1 kommentar:

  1. Honungsros... Så vackert det låter. Doftar den gott också?
    Den lilla blomman utan namn... Jag tycker den liknar Svartöga.
    Kramen

    SvaraRadera