Sidor

lördag 28 juli 2012

Lite jobb, lite vila

Trots lite mulen, halvmulen morgon och förmiddag igår så klarnade det upp framåt lunchtid. Då packade vi badväskorna och åkte till stranden. Varmt och gott var det, så varmt att till och med jag kände att jag var tvungen att bada, för att få någon svalka. Det är slutet av juli och jag badar i havet för första gången i år! Jag vet inte vilket det säger mest om, sommaren eller mig.

Innan vi åkte iväg hann jag i alla fall med tre sidor dörr. Det är ju någon vecka sedan jag började med dörrarna, men när vädret bytte skepnad infann sig känslan av sommar, då är det skönt att komma ut och till havet. Vi har rätt många sidor dörr har jag kommit på, men innan ledigheten är slut ska de väl vara färdigmålade alla.

Maken kände ingen dragning till stranden, utan han kämpade istället tappert vidare här hemma. En guldstjärna till honom som göt klart plattan till badtunnan, trots hettan.



Då man gjutit är det viktigt att man vattnar, för att förhindra sprickor, har jag lärt mig. Maken vattnade igår, men i natt tog naturen själv hand om vattnandet. Vi vaknade någon gång då natten övergick i morgon av ett ljudligt skyfall. Maken sa att det dessutom hade åskat, det märkte inte jag, förmodligen var det innan jag vaknat.


Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar