Sidor

söndag 29 juli 2012

Födelsedagskalas

Igår var vi på kalas. Min ena systerdotters äldsta son fyllde 12 år. Vart har de åren tagit vägen? Det är så trevligt att träffas och sitta ner och prata en stund. Dessutom bjöds det på god fika, med mumsig jordgubbstårta efter det.


Eftersom jag börjat presentera lite katter, kan jag ju fortsätta när nu tillfälle ges.

Här nedanför missade jag att stänga av blixten, igen. Därför ser det ut som om han sitter och sover.


I denna familj bor också en kise, Fille Filosof. Vi kallade honom Filosofen, för att han var så lugn hela tiden som kattunge, såg ut som om han satt och filosoferade då de andra kattungarna lekte och stojade. Ferdinand hade vi också kunnat kalla honom, "Jag vill hellre sitta här och lukta på mina blommor".


Här var blixten avstängd. Det var tillräckligt ljust ändå.

Han är en fantastiskt mysig och gosig katt. Han sträcker gärna ut sig i hela sin längd på golvet, företrädesvis på rygg, och bara njuter. De flesta katter brukar inte vilja bli burna "på rygg", eller som man bär ett litet barn med ryggen ner och magen upp med huvudet vilande på armen. Det vill Fille, han bara njuter och myser. När han inte ligger och tar igen sig, kör han sina race genom huset.

Han har det så underbart gott hos sin helt underbara familj. Han blir härligt bortskämd på alla sätt, vilket ljuvligt liv för en "liten" katt. Han är inte så liten längre, utan en rätt välväxt herre. Precis lagom är han.

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar